Rinton Folie
Åbningstid

Man-tors 08:00 – 16:00
Fredag     08:00 – 14:00

Email:

info@rintonfolie.dk

Tlf:

+45 66 507 900

ADRESSE:

Orebygårdvej 12, 7400 Herning

Vinduesfoliering

  • Dekorativ folie
  • Informationstavle
  • Reklamefolie
  • Instruktioner

Hvorfor vælge
vinduesfoliering?

Når det kommer til skiltning af de fleste detailkæder, er vinduesfolier som regel en stor del af den udvendige skiltning. Vinduesfolier indebærer alt det foliearbejde der laves på de udvendige glasfacader, som både kan have dekorative- og informative formål. 

Foruden de informative elementer i vinduesfolieringen bruges folier også ved specielle anledninger til at dekorere butikken i eksempelvis flag ved fødselsdage eller nyåbnede butikker. Ved brugen af vinduesfolier kan butikkerne opnå større synlighed fra gaden og dermed skabe større opmærksomhed om butikken. Desuden giver det mulighed for at bruge butikkens vinduer som medie til at dele budskaber, som eksempelvis tilbud og åbningstider, uden at kunderne skal ind til butikken. Man får altså mulighed for at tiltrække kunder, på baggrund af de informationer de kan se fra gaden.

Budskaberne der ofte har plads på vinduesfolieringen er informationer som:

  • Indgang og udgang
  • Flaskeautomat
  • Åbningstider
  • Faste tilbud

 

Vinduesfolier kan også udformes som store ensfarvede paneler, der bidrager til butikkens samlede visuelle identitet, eller som matteret folie, der giver diskretion ved kontor- eller personalelokaler. RintonFolie kan være din faste partner, hvis du har brug for skiltning til din butikskæde, uanset om det drejer sig om foliearbejde eller andre skilteløsninger.

Typer af vinduesfoliering

Dekorativt folie

Dekorativt folie i din butik betyder meget for den oplevelse dine kunder får. Dekorativt folie kan være alt fra butiksfacaden, hvor butikkens farver, logoer og slogans er monteret, men som også er det første dine kunder og forbipasserende møder.

Dekorativt folie kan dog også være med til at opdele områder i din butik efter temaer. Har du f.eks. en dagligvarebutik, kan man dekorere væggen med frugt og grønt i en afdeling, eller med farver der leder tanken hen på frugt og grønt, så kunden nemt at finde dette.

Det kan også være du ejer en cykelbutik hvor du gerne vil lave en væg med med hjelme og andet beskyttelsesudstyr, og derfor gerne vil dekorere din væg med billeder af cyklister der anvender dette.

Informationstavle

Informationstavler er næsten en nødvendig i en hver detailhandel, så kunderne ved hvor varerne er placeret. Dette kan f.eks. være information på væggen, hvor der står hvilken varegruppe der er placeret her, men det kan også være åbningstider eller vejen til et kunde wc der fortælles om på informationstavlen. Informationstavler behøver dog ikke kun være på væggen, men kan også være på skilte der hænger fra loftet, eller står på gulvet, monteret på en stang.

Reklamefolie

Hvis du har en vare du gerne vil vise er på tilbud, kan reklamefolie være en løsning for dig. Du kan f.eks. have skilte med en tekst der siger “køb 3 betal for 2” og genanvende det flere steder i butikken, alt efter hvornår du ønsker at køre et lignende tilbud på et andet produkt. Reklamen er dog ikke begrænset til noget i butikken, men kan også anvendes udenfor for facadeskilte (læs mere om dette under facadeskilte).

En instruktion

Hvis du har et område af butikken, hvor kunden skal mere end at tage en vare ned fra hylden og lægge i kurven, kan en instruktion være en god ide. Områder som flaskeautomater, hvor kunden skal forholde sig til forskellige sluser og knapper kan dette være en stor hjælp.
Der er også butikker der sælger vare i metermål eller efter vægt, hvor kunden selv skal afmåle og påsætte stregkode korrekt. Der kan en instruktion hjælpe kunder, som ellers ville undgå dette, hvis de ikke føler sig trygge ved denne handelsform uden instruks.